Thursday, September 1, 2016

Treasures of Summer Garden: Plum

A nyári kert kincsei: Szilva  
GARDEN ›› Vegetable garden  


Last week I spent at home, so the time has come for harvesting and processing the crops. I preserved some bottles of tomato puree, grilled and frozen the kapia paprikas, made lot of dried figs and added some fresh pots to the plum jam kits. First let's turn the latter ...

A múlt hetet otthon töltöttem, tehát elérkezett az idő egy kis betakarításra és a termés feldolgozására. Eltettem néhány üveg paradicsomlét, grilleztem és lefagyasztottam a kápia paprikákat, rengeteg fügét aszaltam, és kiegészítettem a szilvalekvár készleteimet néhány új üveggel. Első körben nézzük ez utóbbit ...








Of course I choose the easy way again, i.e. used the gelling powder made especially for plum jam (Dr.Oetker - Gelfix for Plum) and followed the instruction:

- Wash the plum
- Remove seeds and cut in small pieces
- Add sugar (I gave only 400 g for 3 kg plum!) and gellin powder, mix it
- Let it rest for a few hours, so it will leak some juice
- Bring to a boil and cook for 2-3 minutes
- Remove foam if necessary
- Scoop the hot jam into sterilized jars and close
- Turn to the head for 5 minutes (then back)

We are done!

Természetesen ismét a könnyű utat választottam, vagyis zselésítőt használtam (Dr. Oetker - Dzsemfix Szilvához változatát) és egyszerűen követtem az instrukciókat:

- Megmossuk a szilvát
- Kimagozzuk és kisebb darabokra vágjuk
- Hozzáadjuk a cukrot (én csak 40 dkg-ot a 3 kg szilvához!) és a zselésítőt, összekeverjük
- Pihentessük pár órát, hogy egy kis levet eresszen
- Felforraljuk, majd forrásponttól számítva 2-3 percig főzzük
- Szedjük le a habot, ha szükséges
- Kanalazzuk a forró lekvárt fertőtlenített üvegekbe, zárjuk le
- Fordítsuk fejre 5 percre (majd vissza)

És kész is vagyunk!


Thanks for stopping by! / Köszi, hogy benéztél!
Andrea

0 megjegyzés:

Post a Comment