Monday, September 24, 2012

Shady Corner

Árnyékos sarok  
GARDEN >> Park and flowers  


It's been long since I wrote a post about garden. I've made these photos two or three weeks ago but I was completely in fashion craze so I've forgotten to post them. Now I can fill this gap. Well, probably I've mentioned that we had quite a huge garden mostly with full of sunny places. We could only establish some flower beds for plants require semi-shade behind the house of our neighbours: this is the place that I call the "shady corner".

Régóta nem írtam már posztot a kertről. Ezeket a fotókat is vagy 2-3 hete készítettem, de aztán úgy elkapott a divat őrület, hogy megfeledkeztem róluk. Hát most pótolom ezt a hiányt. Nos, talán már említettem, egészen nagy kertünk van, többnyire napos területekkel. A félárnyékot igénylő növények számára csak a szomszéd ház mögötti területen tudtunk virágágyásokat kialakítani: ez az a hely amit én "árnyékos saroknak" hívok.


The Nordmann Fir prefer cool climate so we decided to plant it into this "coolest" corner creating the central plant of the bed. I though the best would be to surround with ferns and hostas, you can already find different species here which are in bloom in August-September.

A nordmann fenyő a hidegebb klímát kedveli, ezért határoztunk úgy, hogy ebbe a "leghidegebb" sarokba ültetjük, mintegy központi növényként. Úgy gondoltam, hogy körülötte ideális helye lenne a páfrányoknak és árnyékliliomoknak. Már van is néhány fajtám, amik augusztusban, illetve szeptember elején virágoznak.

 


Unfortunately the leaves of hostas have been burnt because of watering in heat, that is why - and of course in order to save time of watering - we decided to establish a drip irrigation system into these flower beds. It seems to work very good, some of the plants behave like it would be springtime again :)

Sajnos az árnyékliliom levelei megégtek, amikor a nagy hőségben locsoltam őket, ezért is határoztunk úgy, csepegtető öntözést telepítünk ezekbe az ágyásokba (no meg így egy kis időt is spóroltunk magunknak). Egyelőre úgy tűnik, jól működik a rendszer, némelyik növény úgy viselkedik, mintha újra eljött volna a tavasz :)


Thanks to the new watering system the life has returned to other flower beds as well. I'm really glad to see my plants in flower again, just like the butterfly-bush (Buddleia davidii) and false sunflower (Heliopsis helianthoides).

Az új öntözési rendszernek köszönhetően visszatért az élet a többi növényszigetbe is. Igazán örülök, hogy újra virágozni láthatom a növényeimet, mint például a nyári orgonát (Buddleia davidii) vagy a napszemet (Heliopsis helianthoides).





Next time I hope we will take a look into garden of late September.

Legközelebb remélem betekintünk a késő szeptemberi kertbe is.

0 megjegyzés:

Post a Comment